Σύγχρονη Αρχιτεκτονική

Σχέσεις με τη Σύγχρονη Αρχιτεκτονική



Μέσα από αυτές τις γρήγορες αποτυπώσεις φαίνεται ότι τα κτίσματα αυτά, –τα ανοιχτά υπόστεγα, οι αυλές– παρόλη την απλότητα τους, συμμετείχαν σε μια παράξενη πλοκή του χώρου. Αυτή υπηρετούσε τελικά μια σειρά από ευαίσθητες καθημερινές και εποχιακές δραστηριότητες που εμπεριέχονται στη έννοια ενός ιδιότυπου «κατοικείν». Όσο πλησιάζει κανείς, μπορεί πραγματικά να ανακαλύψει αυτή τη μοναδική και συχνά παράδοξη «ύφανση» των υλικών. Μια ύφανση που πρέπει να περιβάλει το τρυφερό νεογέννητο, την μάννα, τον θηλασμό, τον ύπνο, ακόμη και το φόβο, με φυσικά υλικά. Μια ύφανση τελικά υλικών, συναισθημάτων και αναγκών. Πρόκειται τελικά για μια ξεχασμένη πλευρά της Ανώνυμης Αρχιτεκτονικής που εξακολουθεί να συνυπάρχει με τις σύγχρονες, νεοελληνικές κατασκευές. Αν δεχθούμε μάλιστα και την παλαιότερη άποψη, ότι τα ανώνυμα κτίσματα αντικατοπτρίζουν τις αξίες και την κοσμοθεωρία της κοινωνίας που τα δημιούργησε, εδώ πράγματι εγείρεται ένα θέμα. Τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα, πού βρίσκονται κρυμμένες αυτές οι αξίες και γιατί τελικά φαίνεται να αξιοποιούνται μόνο στις καλύβες και στα μαντριά;


Αριστερά: Μεγάλη Βόλβη, Μακεδονία, 05-11-2007.
Δεξιά:
Νέο Μουσείο Ακρόπολης, αρχιτέκτονες Bernard Tsumi, M. Φωτιάδης, Αθήνα, 15-03-2009.


Αριστερά: Ηγουμενίτσα, 01-05-2007.
Δεξιά:
Κατοικία στον Γκρεμό, Αρχιτέκτων Αριστείδης Αντονάς, "Προφορικά Κτίσματα", 2004.



Αριστερά: Κάμπος, Τήνος, 24-08-2005. Δεξιά: Κατοικία Salvari στην Αίγινα, αρχιτέκτων Κυριάκος Κρόκος, 1983.


Αριστερά: Γρεβενά, Κηπουργιό, όψη μαντριού, λεπτομέρεια, 06-11-2007.
Δεξιά:
Κατοικία στη Φιλοθέη, αρχιτέκτων Έλενα Σταυροπούλου, Αθήνα 2006, του Κ. Θωμόπουλου.



Αριστερά: Ανακατασκευή καλύβας στον προϊστορικό Λιμναίο Οικισμό Δισπιλιό Καστοριάς.
Δεξιά:
Πολιτιστικό Κέντρο Jean-Marie Tjibaou, αρχιτέκτων Renzo Piano, Building workshop, Νουμέα, Νέα Καληδονία, 1982-1998, του Hans Schlupp.


Αριστερά: Βόρεια Εύβοια, Κουρκουλοί, Μαντρί, Λεπτομέρεια όψης, 29-4-2005.
Δεξιά:
Μουσείο Guggenheim, αρχιτέκτων Frank O. Gehry, Μπιλμπάο, Ισπανία, 1997, του David Heald.


Αριστερά: Θερμοπύλες, 16-11-2007.
Δεξιά:
Lofts καλλιτεχνών, αρχιτέκτονες Pugh & Scarpa, Bergamot, Σάντα Μόνικα, ΗΠΑ, 1999, του Marvin Rand.


Λέσβος, Μαντρί στην Αγία Παρασκευή, 20-5-2007.



Μικρή κατοικία στην πόλη Kobe, Schuhei Endo Architectural Institute, Ιαπωνία.

Για τη συνέχεια πατείστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου